Jak ćwiczyć mięśnie Kegla w ciąży?

Wiele kobiet zastanawia się nad tym, jak ćwiczyć mięśnie Kegla w ciąży? Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego kobiety chcą ćwiczyć mięśnie Kegla będąc w ciąży? Na co tak naprawdę wpływają silne mięśnie Kegla? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule. 

Mięśnie Kegla u kobiet

Mięśnie Kegla to mięśnie dna macicy i krocza. Czyli w skrócie, to mięśnie dna miednicy. I nie tylko kobiety powinny je ćwiczyć. Także mężczyźni powinni ćwiczyć mięśnie Kegla. Mięśnie te są bowiem jedną z najważniejszych grup mięśniowych w całym organizmie. Ich głównym zadaniem jest podtrzymywanie narządów jamy brzusznej i kontrolowanie pęcherza. Podtrzymują je od dołu i wpływają na prawidłowe ciśnienie wewnątrz jamy brzusznej. 

To właśnie fakt kontrolowanie pęcherza jest tak ważny dla kobiet w ciąży. I dlatego ważne jest, aby ćwiczyć mięśnie Kegla w ciąży jak i przed ciążą. 

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla w ciąży?

Ćwiczenia mięśni Kegla w ciąży są bardzo proste. Nie są to ćwiczenia wysiłkowe i nie trzeba się obawiać, że podczas ćwiczeń będziemy narażone na intensywny i wyczerpujący wysiłek fizyczny. Przed ćwiczeniami mięśni dna miednicy warto przystapić do ich zlokalizowania. Najlepiej zrobić to podczas oddawania moczu, przez wstrzymanie jego strumienia. To właśnie te mięśnie, które wstrzymują strumień moczu, są mięśniami Kegla. 

UWAGA! należy unikać ćwiczenia mięśni Kegla podczas oddawania moczu. Może to bowiem wywołać infekcję. 

Jeżeli chodzi o ćwiczenia mięśni Kegla, to należy wykonywać się podczas relaksu. Wystarczy tylko napinać te mięśnie na chwilę, po czym je rozkurczać. Czas napięcia mięśni zależy od tego, jak bardzo zaawansowane jesteśmy. Na początku będzie to kilka sekund, by po pewnym czasie dojść nawet do kilkunastu sekund. 

Serię rozkurczania i napinania mięśni należy wykonywać w krótkich odstępach. Takie serie powinny zaczynać się od niewielkiej liczby powtórzeń. Na początku będzie to np. 5 powtórzeń w serii. Kiedy już będzie przychodziło nam to z niewielkim trudem, wtedy warto zwiększyć liczbę serii. Dzięki temu mięśnie będą się wzmacniały. Więcej informacji o ćwiczeniach, można znaleźć w tym artykule

Warto wiedzieć, że ćwiczenia można wykonywać w dowolnym miejscu i czasie. Należy jednak pamiętać, że efekty nie są widoczne od razu. Więc im wcześniej zaczniemy ćwiczenia, tym lepiej dla naszego zdrowia. Nauczyć się tych ćwiczeń jest bardzo prosto i każda kobieta, niezależnie od tego czy jest w ciąży, czy nie, powinna to zrobić. Wzmocnione mięśnie Kegla ułatwiają trzymanie moczu, przyspieszają rekonwalescencję po porodzie i pozytywnie wpływają na jakość życia intymnego. Po porodzie nie należy przerywać tych ćwiczeń, tylko nadal je wykonywać.